Változók második felvonás

Az előző posztban megismerkedtünk a változók első típusával, a szám típusú változóval. Már a változók általános bevezetésénél megnéztük, hogy nem csak számokat tudunk tárolni a változókban, hanem szöveget vagy logikai értéket is. Nézzük most meg ezt a két másik változótípust részletesebben, hogy újabb AdWords Scripts építőkockával ismerkedhessünk meg.

Szöveg típusú változó

Valószínűleg nem lesz nagy meglepetés, hogy ez a típusú változó nagyon fog hasonlítani a számra, pusztán annyi a különbség, hogy itt nem számot, hanem szöveget tárolunk a változóban.

A számokhoz képest annyi különbséget fogunk tapasztalni, hogy a szöveges értéket idézőjelbe kell tenni.

Nem csak szám típusú változókkal, hanem szöveg típusú változókkal is lehet műveletet végezni. Nézzük meg példaként a következő rövid scriptet, hogy mi lesz a végeredménye.

A log ezt fogja nekünk kiírni: HollóKrisztián.

Ha szám típusú változóknál használjuk a + jelet műveletként, akkor összeadás fog történni, ha szövegnél, akkor pedig összefűzés lesz.

Már a számoknál is történt egy kis spoilerezés függvények terén, amivel később részletesen foglalkozunk, de itt is megnézünk pár hasznos függvényt, amit szövegekre lehet alkalmazni. Próbáljuk ki a következő kódrészletet.

A logban a 7-es számot fogjuk látni, ugyanis megszámolta, hogy a változóban tárolt szövegben hány karakter volt. Amikor automatikusan generálunk ad copykat az AdWords Scriptünkkel, akkor ez egy hasznos függvény lesz, hogy a karakter limitekbe beleférjünk. Például, ha egy e-commerce projekt számára menedzselünk AdWords kampányt, akkor mondhatjuk azt, hogy ha a termék neve kevesebb, mint 20 karakter, akkor az A templatet használjuk, ha pedig 20 karakter vagy annál több, akkor a B templatet.

Teszteljünk egy újabb kódrészletet, hogy miket tudunk még a szövegekkel csinálni függvények segítségével.

A slice függvénnyel ki tudunk vágni karaktersorozatot az adott stringből. Két paramétert kell nekünk megadni, mégpedig azt, hogy mettől meddig vágja ki a karaktert. A mi példánkban az 1, 3 értékre a “dW” karaktersorozatot kapjuk vissza.

Igen sok függvény használható még a szöveg típusú változókhoz, de térjünk át inkább a logikai változókra.

Logikai változó

A logikai változónak szimplán csak igaz vagy hamis értéke lehet.

A szöveg típushoz képest itt arra kell figyelni, hogy nem kell idézőjelbe tenni az értékeket. Ha abba rakjuk, akkor szöveg típusú változó fog létrejönni, ami a “true” vagy “false” szöveget tartalmazza, de ez semmiképp sem az igaz vagy hamis értéket jelöli. A logikai változók gyakorlati szerepét későbbi elemek alkalmazásakor fogjuk jobban látni, egyelőre elég pár alapvető dolgot tudnunk a logikai változó használatáról.

Nem csak közvetlen tudjuk megadni, hogy egy változónak igaz vagy hamis az értéke, hanem egy kifejezés által is. Nézzük meg mit ír ki a következő kódrészlet.

A logban false értéket látunk, ugyanis hamis az az állítás, hogy a 10 nagyobb, mint 12.

Itt is értéket kapunk, ugyanis az igaz és hamis érték nem egyenlő egymással.

Összegezve tehát azt kell megjegyeznünk, hogy vannak szám, szöveg és logikai változók, amiken a megfelelő műveleteket el tudjuk végezni. Elöljáróban annyit kell még tudni, hogy lesz még két típusú változónk, de mivel azok jóval összetettebbek a mostaniaknál, ezért ezeket később fogjuk tárgyalni.
Ha felmerült bármilyen kérdésed a változók kapcsán, amit az AdWords Scripted fejlesztésénél használnál, akkor írd meg bátran kommentben!